هات چاکلت

هات چاکلت و انواع آن

هات چاکلت

هات چاکلت و انواع آن

 پنج   کشور با بالاترین کیفیت دانه های قهوه

به طور کلی اعتقاد بر این است که بهترین شرایط برای رشد قهوه در کشورهای در حال رشد تثبیت شده مانند کشورهای آمریکای مرکزی وجود دارد. با این حال، برخی از کشاورزان کمتر شناخته شده اما به همان اندازه معتبر در کشورهایی مانند ماداگاسکار وجود دارند که برخی از با کیفیت ترین دانه های قهوه را نیز دارند. تنها 80 کشور در جهان وجود دارند که شرایط آب و هوایی متناسب با نیاز درختان قهوه دارند. در حالی که تنها 50 کشور قادر به تولید قهوه صنعتی هستند.

 

قهوه نیز مانند انگور، طعم خود را تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند شرایط اجتماعی، اقلیمی، ارتفاع از سطح دریا و سایر شرایط رشد دارد. بنابراین، هنگام تلاش برای فهمیدن اینکه کدام کشور دارای بالاترین کیفیت دانه های قهوه است، چه چیزی مهم است؟ به هر حال، همان گونه و نوع قهوه بسته به میزان بارندگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ترکیب خاک، طعم و طعم آن به طور چشمگیری متفاوت است. بیایید نگاهی به کشورهایی با بالاترین کیفیت دانه های قهوه بیندازیم.

 

کلمبیا

کلمبیا به عنوان یک غول در تجارت قهوه شناخته می شود و 15 درصد از قهوه جهان را تامین می کند. کلمبیا مقداری عربیکا با کیفیت بالا تولید می کند که در سراسر جهان مشهور است.

 

کلمبیا به طور کلی قهوه با کیفیت های مختلف مانند Supremo، Extra و Excelso تولید می کند. سوپرمو بهترین نوع قهوه است و با استفاده از آخرین تکنولوژی فرآوری می شود. این در دانه های درشت و صاف موجود است، دارای طعم بسیار غنی و رایحه مخملی است. تهیه قهوه کلمبیایی درجه سوپرمو اصلی بسیار دشوار است.

 

قهوه کلمبیایی درجه فوق العاده از نظر کیفیت کمی پایین تر از Supremo است. با این حال، آن نیز بسیار خوب است. اندازه دانه قهوه Extra فقط کمی کوچکتر از Supremo است. دانه های قهوه اغلب بر اساس اندازه شان دسته بندی می شوند. طعم اکسترا گرید کاملا قوی و انرژی زا است.

 

Excelso ترکیبی از Supremo و Extra است. طعمی کاملاً اسیدی و شبیه به مزه شراب دارد.

 

گواتمالا

گواتمالا کشوری است که به دلیل تولید قهوه با کیفیت بالا شناخته شده است. قهوه گواتمالا به عنوان یکی از بهترین انواع قهوه در جهان در نظر گرفته می شود، زیرا در مناطق کوهستانی رشد می کند که در آن طعم ترش و تندتری پیدا می کند، البته بسته به شرایط آب و هوایی که در آن کشت شده است.

 

 

نوع قهوه معروف به "Antigua Volcanic" معروف ترین نوع قهوه گواتمالا است. طعمی پیچیده و سنگین و همچنین رایحه ای قوی و تصفیه شده با رگه هایی از دود دارد. قهوه گواتمالا به دلیل تماس مکرر با بادهای اقیانوسی، گهگاه ممکن است طعمی روشن و روشن با رنگ های اسیدی مشخص داشته باشد.

 

کاستاریکا

قهوه کاستاریکا طعمی کلاسیک دارد و به دلیل این واقعیت که دانه‌های قهوه آن از همه طرف به خوبی گرد هستند، شهرت خوبی دارد. قهوه های کاستاریکا عموماً عربیکاهای فرآوری شده مرطوب هستند. دانه‌های قهوه‌ای که در خاک‌های آتشفشانی کاستاریکا رشد می‌کنند، صاف، نرم و دارای طعم غنی گردویی هستند.

 

معروف ترین انواع دانه های قهوه در کاستاریکا عبارتند از Margarita، Cashier و Costa Rica.

 

شبه جزیره عربستان

قهوه ای که به "موکای عربی" معروف است یکی از معروف ترین قهوه های جهان است که قرن هاست در کوه های یمن در جنوب غربی شبه جزیره عربستان کشت و کار می شود. واقعاً یکی از بهترین قهوه های دنیا محسوب می شود.

 

موکای عربی طعمی شکلاتی و نت های ملایم شرابی نیز دارد. با این حال، ظاهر دانه های قهوه می تواند مردم را از خرید موکای عربی منصرف کند. آنها بسیار کوچک، با شکل غیر استاندارد، و معمولا شکسته هستند. موکای عربی به دلیل حجم کم تولید قهوه، معمولاً هرگز صادر نمی شود. ارقام اصلی صادراتی ماتاری، شارکی و سنانی هستند.

 

اتیوپی

برخی از بهترین انواع قهوه در اتیوپی رشد می کنند. به خصوص به نام «حارار» معروف است که در ارتفاعات شرق کشور مزارع کوچک دهقانی می روید. طعم شراب و مقداری گس دارد. بسته به شرایط رشد ممکن است طعمی تند یا میوه ای داشته باشد.

 

برخی از بهترین انواع قهوه جهان در اتیوپی رشد می کنند. این کشور به ویژه به دلیل انواع هارار که در ارتفاعات بخش شرقی اتیوپی در مزارع کوچک دهقانی رشد می کند، مشهور است. هرار شرابی مانند طعم دارد و کمی قابض است. بسته به نحوه رشد آن، ممکن است طعمی تند یا میوه ای نیز داشته باشد.

 

جامائیکا

قهوه ای که در جامائیکا رشد می کند از استانداردهای نخبه در نظر گرفته می شود. حتی در یکی از فیلم های جیمز باند هم به آن اشاره شده است. طعمی کلاسیک دارد؛ با این حال، این یک درجه بسیار گران قهوه است. رمی شبیه عطر و ظرافت خاصی دارد. طعم نیز می تواند صاف و ملایم باشد. صادرات قهوه جامائیکا به شدت تنظیم شده است. با یک کیسه 16 اونسی که حدود 60 دلار قیمت دارد.


https://cafemiks.com/

منبع:
  https://barefootcoffeeroasters.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد