هات چاکلت

هات چاکلت و انواع آن

هات چاکلت

هات چاکلت و انواع آن

قهوه و تاثیر آن بر بدن

هوشیاری ذهنی. به نظر می رسد نوشیدن قهوه کافئین دار در طول روز باعث افزایش هوشیاری و مهارت های تفکر می شود. کافئین همچنین می تواند هوشیاری پس از محرومیت از خواب را بهبود بخشد. حتی یک فنجان قهوه کافئین دار می تواند باعث کاهش خستگی و افزایش هوشیاری شود.
قیمت علی کافه اصلی

احتمالا برای

دیابت. به نظر می رسد افرادی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. این خطر با هر فنجانی که مصرف می شود کاهش می یابد. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که قهوه بیشتری می نوشند نیز ممکن است کمی کمتر در معرض خطر مرگ باشند.

نارسایی قلبی. به نظر می رسد نوشیدن قهوه کافئین دار خطر طولانی مدت نارسایی قلبی را در افرادی که بیماری قلبی ندارند کاهش می دهد.

مرگ به هر دلیلی نوشیدن روزانه قهوه با اندکی کاهش خطر مرگ به هر دلیلی یا بیماری قلبی مرتبط است. مشخص نیست که آیا نوشیدن قهوه با کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان مرتبط است یا خیر.

بیماری پارکینسون. به نظر می رسد نوشیدن قهوه کافئین دار خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد. این خطر با هر فنجانی که در مردان مصرف می شود کاهش می یابد، اما در زنان نه. به نظر نمی رسد قهوه در افرادی که سیگار می کشند به پیشگیری از بیماری پارکینسون کمک کند.

اختلال در حرکت غذا از طریق روده پس از جراحی. نوشیدن قهوه ممکن است باعث تسریع اولین مدفوع و توانایی فرد برای خوردن غذای جامد بعد از برخی جراحی های روده شود.

احتمالاً برای

سرطان مری. به نظر نمی رسد نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش دهد.

علاقه به استفاده از قهوه برای چندین مقاصد دیگر وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای گفتن اینکه آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.

شواهد ناکافی برای

سخت شدن شریان ها (آترواسکلروز). تجمع پلاک های حاوی کلسیم در شریان ها نشانه اولیه آترواسکلروز احتمالی است. به نظر نمی رسد نوشیدن قهوه با تجمع کمتر پلاک حاوی کلسیم در رگ ها مرتبط باشد.

ضربان قلب نامنظم (فیبریلاسیون دهلیزی). به نظر نمی رسد نوشیدن قهوه بیشتر با کاهش خطر فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط باشد.

سرطان مثانه. به نظر نمی رسد نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان مثانه را تغییر دهد.

سرطان مغز. برخی از شواهد اولیه نشان می دهد که افراد آسیایی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان مغز هستند. به نظر می رسد این برای افراد غیر آسیایی صادق نیست.

سرطان پستان. به نظر نمی رسد افرادی که بیشتر قهوه می نوشند شانس کمتری برای ابتلا به سرطان سینه داشته باشند.

بیماری قلبی. مشخص نیست که آیا نوشیدن قهوه احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد یا خیر. اما ممکن است خطر نارسایی قلبی و احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهد.

بیماری کلیوی طولانی مدت (بیماری مزمن کلیه یا CKD). به نظر می رسد افرادی که قهوه می نوشند کمی شانس کمتری برای ابتلا به CKD دارند. افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه که قهوه می نوشند ممکن است کمی کمتر در معرض خطر نارسایی کلیه یا مرگ ناشی از نارسایی کلیه قرار گیرند.

حافظه و مهارت های تفکر (عملکرد شناختی). شواهد در حال توسعه ای وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن قهوه بیشتر در طول زندگی ممکن است مهارت های تفکر را در بین زنان بالای 80 سال بهبود بخشد. قهوه همچنین ممکن است سرعت تفکر و انواع خاصی از حافظه را در بزرگسالان سالم بهبود بخشد.

سرطان روده بزرگ، سرطان رکتوم. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ژاپنی‌هایی که بیشتر قهوه می‌نوشند، شانس کمتری برای ابتلا به سرطان کولون یا رکتوم دارند. اما تحقیقات انجام شده در آمریکای شمالی و اروپا ارتباطی بین نوشیدن قهوه و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و رکتوم پیدا نکرده است. به نظر می رسد نوشیدن قهوه بیشتر خطر مرگ را در افرادی که سرطان روده بزرگ یا رکتوم دارند کاهش می دهد.

بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر که در تفکر اختلال ایجاد می کنند (زوال عقل). به نظر نمی رسد افرادی که قهوه بیشتری می نوشند، کمتر دچار زوال عقل شوند.

افسردگی. افرادی که بیشتر قهوه می نوشند ممکن است کمتر دچار افسردگی شوند.

سرطان پوشش داخلی رحم (سرطان آندومتر). تأثیر قهوه بر خطر سرطان آندومتر نامشخص است. برخی تحقیقات نشان می دهد که زنانی که بیشتر قهوه می نوشند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان آندومتر هستند. اما تحقیقات دیگر ارتباطی بین نوشیدن قهوه و خطر ابتلا به سرطان آندومتر پیدا نکرده است.

بیماری کیسه صفرا. به نظر می رسد افرادی که نوشیدنی هایی مانند قهوه می نوشند که حداقل 400 میلی گرم کافئین در روز تامین می کند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند. هرچه مصرف کافئین بیشتر باشد، خطر کمتری دارد.

سرطان معده. به نظر نمی رسد افرادی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر در معرض ابتلا به سرطان معده باشند.

نقرس. شواهدی وجود دارد که به نظر می رسد قهوه کافئین دار و بدون کافئین به پیشگیری از نقرس کمک می کند. اما به نظر می رسد قهوه کافئین دار بهتر عمل می کند.

از دست دادن شنوایی. به نظر می رسد مردانی که حداقل یک فنجان قهوه در روز می نوشند، کمی کمتر در معرض کاهش شنوایی هستند. اما به نظر نمی رسد نوشیدن قهوه این تاثیر را در زنان داشته باشد.

سطوح بالای کلسترول یا سایر چربی ها (لیپیدها) در خون (هیپرلیپیدمی). برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه کافئین دار به نظر می رسد سطح کلسترول تام، LDL یا "کلسترول بد" را کاهش می دهد.
و چربی خون به نام تری گلیسیرید به مقدار کمی. اما تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن قهوه باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می شود.

فشار خون بالا. افرادی که به مدت طولانی قهوه می نوشند ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهند. اما سیگار ممکن است این مزیت را از بین ببرد. به نظر می رسد نوشیدن 1-3 فنجان در روز بسیار مفید است.

فشار خون پایین. به نظر می رسد نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه باعث افزایش فشار خون در افراد مسن می شود که بعد از غذا به دلیل فشار خون پایین دچار سرگیجه می شوند.

نارسایی کلیه. به نظر می رسد افراد مبتلا به بیماری کلیوی طولانی مدت که قهوه می نوشند، کمی کمتر در معرض نارسایی کلیوی یا مرگ ناشی از نارسایی کلیه قرار دارند.

سرطان کبد. افرادی که بیشتر قهوه می نوشند ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهند.

بیماری کبد. افرادی که بیشتر قهوه می نوشند ممکن است خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش دهند.

سرطان ریه. برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه کافئین دار ممکن است به پیشگیری از سرطان ریه کمک کند، اما تحقیقات دیگر مخالف هستند. هنوز برای نتیجه گیری محکم خیلی زود است. در همین حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه بدون کافئین ممکن است به پیشگیری از سرطان ریه کمک کند.

جدی ترین نوع سرطان پوست (ملانوم). هنگامی که عواملی مانند سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در نظر گرفته می شود، به نظر نمی رسد نوشیدن قهوه با احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان پوست مرتبط باشد.

تجمع چربی در کبد در افرادی که الکل کم یا اصلا مصرف نمی کنند (بیماری کبد چرب غیر الکلی یا NAFLD). مشخص نیست که آیا نوشیدن قهوه خطر ابتلا به NAFLD را کاهش می دهد یا خیر.

سرطان پوست غیر ملانوما. برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن بسیاری از فنجان های قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به نوع خاصی از سرطان پوست به نام کارسینوم سلول بازال را کاهش دهد. اما به نظر می رسد نوشیدن قهوه بدون کافئین هیچ تاثیری بر خطر سرطان پوست ندارد.

چاقی. تأثیر قهوه بر کاهش وزن در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند نامشخص است. نتایج تحقیق متناقض است. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف مواد شیمیایی قهوه به نام مانولیگوساکارید به مدت 12 هفته ممکن است به کاهش وزن در مردان کمک کند، اما نه زنان. به نظر می رسد نوشیدن قهوه برشته تیره به کاهش مصرف غذا کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند، در حالی که یک قهوه برشته شده سبک این کار را نمی کند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن قهوه با یا بدون کافئین به کاهش وزن کمک نمی کند.

سرطان دهان. به نظر نمی رسد افرادی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر در معرض ابتلا به سرطان دهان باشند.

سرطان تخمدان. به نظر نمی رسد که نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تغییر دهد.

تورم (التهاب) پانکراس (پانکراتیت). برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن 3 فنجان یا بیشتر قهوه خطر پانکراتیت را کاهش می دهد.

نوعی سرطان گلو (سرطان حلق). افرادی که بیشتر قهوه می نوشند ممکن است کمتر به سرطان حلق مبتلا شوند.

سرطان پروستات. به طور کلی، به نظر می رسد افرادی که قهوه بیشتری می نوشند، کمی کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند که به خارج از پروستات گسترش نیافته است.

سرطان تیروئید. به نظر می رسد نوشیدن قهوه بیشتر با خطر کمتر سرطان تیروئید مرتبط است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد