هات چاکلت

هات چاکلت و انواع آن

هات چاکلت

هات چاکلت و انواع آن

قهوه ازکجا میاید؟ کشف دانه قهوه

قهوه از کجا می آید؟
کشف دانه قهوه
منشأ در کفا
داستان‌های متعددی داستان کشف اولین دانه قهوه را روایت می‌کند و اثر نیروبخش بسیار منحصر به فردی دارد. طبق داستانی که در سال 1671 نوشته شده است، قهوه برای اولین بار توسط کلدی بزدار اتیوپیایی قرن نهم کشف شد. هنگامی که با بزهای خود در حومه پادشاهی اتیوپی، کافا پرسه می زد، متوجه شد که بزهایش هنگام خوردن میوه درختچه های سبز تیره با توت های زرد و قرمز شروع به رفتار نامنظم کردند.

به دنبال کنجکاوی خود، تعدادی از آن "توت های جادویی" محرک را با خود به صومعه بعدی برد تا آثار آن توسط کشیش برای او توضیح داده شود. روحانی که آن را وسوسه شیطانی اعلام کرد، با عصبانیت توت ها را به داخل آتش پرت کرد. اندکی بعد، بوی منحصر به فرد و معطر قهوه برشته شده از آتش بلند شد و راهبان را فریب داد. آنها به سرعت دانه ها را از آتش نجات دادند و دیر یا زود اولین قهوه را دم کردند.

یک داستان جایگزین داستان حضرت محمد (ص) را روایت می کند. روزی در حال ادای نماز، خوابش را فرا گرفت. فرشته جبرئیل به سرعت از آسمان فرود آمد و مقداری قهوه تازه برای محمد آورد تا بتواند به دعایش ادامه دهد. همان روز محمد 40 مرد را از زین آنها بیرون انداخت و با 40 زن خوابید!

 

اختراع مجدد در عربستان
امروزه، به همان اندازه که انواع قهوه وجود دارد، داستان های مختلفی در مورد کشف قهوه وجود دارد. آنچه ما به طور قطع می دانیم این است که قهوه برای مدتی طولانی توسط فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در کافا، مردم حدود هزار سال پیش شروع به خوردن توت قهوه کردند. آن‌ها یا توت‌های قهوه خام را می‌خوردند یا آن‌ها را به خمیری سفت تبدیل می‌کردند که از چربی حیوانی و دانه‌های گوشتی قهوه درست می‌شد.

حتی اگر کافا محل تولد قهوه است، نام استان اتیوپی مسئول نامگذاری قهوه نیست. در اتیوپی، قهوه در واقع قهوه نیست، بلکه "بونا" نامیده می شود. آنچه امروزه تصور می شود این است که کلمات عربی مانند "کچوه" (قوی بخش) یا "قوه" (شراب، نوشیدنی) کلمات اروپایی مانند "قهوه"، "کافه" یا "کافه" را ایجاد کردند. در ترکیه تا به امروز قهوه را با کلمه عربی «کاوه» می نامند.

حدود 1000 سال پس از میلاد مسیح، این اتیوپی ها یا ایتالیایی ها نبودند، بلکه اعراب اولین کسانی بودند که شروع به برشته کردن و آسیاب کردن دانه های قهوه برای دم کردن آنها با آب داغ کردند. آنها همچنین اولین کسانی بودند که گیاهان قهوه را کشت و اولین مزارع خود را در یمن ساختند. از کشف اولین نمونه از Coffea arabica تا پالایش آن تا اسپرسوی ایتالیایی که امروزه آن را می شناسیم، قهوه یک سفر طولانی، موفق و بسیار جالب را انجام می دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد